Asi před týdnem jsem četl velice zajímavý článek, který (mimo jiné) perfektně uvedl příklad jak se dá porozumět vyhledávačům. Článek vystihnul jak se dá přirovnat váha zpětných odkazů k sociální síti Twitter. Rád bych tuto myšlenku reprodukoval a rozvinul, protože je to asi nejlepší příklad jak klientovi vysvětlit co/jak/kde a proč zpětné odkazy.
Sociální síť twitter a Vyhledávače
Sociální síť twitter je v podstatě „mikro“ blog, kam píšete zprávy takzvané tweets. Každý účet má lidi, které sleduje (following) a lidi kteří následují jeho účet (followers). Lidé nebo organizace, které sledujete mají pro Vás určitou váhu a tím, že je následujete dáváte určitou důležitost jim. Stejné je to i obráceně. Pokud Vás někdo následuje, znamená to, že máte pro něj určitou důležitost.
Internet pracuje na úplně stejné bázi. Pouze místo „follows” jsou hyperlinky/odkazy.
Vyhledávače vidí každou linku jako hlas, že Vaše stránka má určitou důležitost. Vyhledávače použijí počet zpětných odkazů, podívají z jakého zdroje na Vás linky odkazují a kam odkazujete vy.
Pojďme si uvést pár příkladů
Na následujícím obrázku vidíte běžný účet. Uživatel se zajímá o 69 lidí a 56 lidí se zajímá o uživatele. Všechno je tak jak má být. Uživatel vytvořil zdravou komunitu kolem sebe.
Nyní se vezměme příklad z účtu Jaromíra Jágra. Jaromíra Jágra sleduje 91 tisíc lidí. Což je krásný počet a jeho účet má opravdu velikou váhu. ALE co je důležitější pro náš příklad je, že Jaromír Jágr sleduje 52 lidí což dokazuje, že těchto 52 lidí jsou velice důležitý a důvěryhodný.